Sklepy internetowe powoli wpisują się w stałą świadomość klientów i stają się bardzo istotnym elementem biznesu. Jak zadbać o branding i wypromować firmę na rynku e-commerce? Warto skorzystać z narzędzi marketingu opakowań i postawić na oryginalny wygląd opakowania produktowego!
Opakowania produktowe a proces sprzedażowy w e-commerce
Zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne, nie tylko wśród młodych osób. Wirtualny proces sprzedażowy został jednak pozbawiony wielu wrażeń i bodźców, z którymi klient miał do czynienia podczas tradycyjnych zakupów. Produktu nie można dotknąć przed zakupem, powąchać, ani przyjrzeć mu się z bliska. Jedyne, co sprawia, że chcemy kupić dany artykuł to zgodna z naszymi oczekiwaniami specyfikacja produktu. W obliczu rosnącej popularności internetowych zakupów bardzo ważny stał się także kontakt klienta z marką poprzez… opakowania produktowe.
Markowe opakowania mogą się przyczynić do wywołania bardzo pożądanego zjawiska w e-commerce – tzw. unboxing experience. Na czym to polega? Współcześni konsumenci, zwłaszcza Ci młodsi, np. Pokolenie „Z”, doceniają rozwiązania, które zbijają ich z nóg. Lubią kupować takie produkty, które wywołują u nich pozytywne uczucia i dotykają ich zmysłu estetyki. A także te, których producentom ufają i znają ich jakość.
Dlatego też, aby zwiększyć doznania estetyczne takiego konsumenta, warto w ciekawy sposób wykończyć pudełko. Np. wyposażyć je w kreatywne nadruki lub zastosować nietypowy mechanizm otwierania (np. wysuwane dno). W e-commerce modne są także kartonowe pudełka z okienkiem. Tego typu opakowania szczególnie upodobali sobie na przykład producenci luksusowych kosmetyków oraz artykułów spożywczych.
Opakowanie produktowe jako element kampanii reklamowej dla Twojej marki
Oryginalny wygląd pudełka produktowego to przyszłość w e-commerce. Odpowiednio zaprojektowane opakowanie to świetna wizytówka dla firmy, tak właśnie swój wizerunek zbudowały największe marki. Niekwestionowanym liderem w tej branży jest firma Apple, której opakowania produktowe kojarzą się z luksusem i wzbudzają nie mniejsze pożądanie, niż produkty!
Mistrzem w projektowaniu wyjątkowych opakowań są także marki DIOR oraz GUCCI. Złote i białe pudełka DIOR spędzają sen z powiek wielu kobietom. Podobnie jak prezentowe torby prezentowe. Z kolei GUCCI stawia na ciemniejszą kolorystykę. Szczególnie estetyczne są np. brązowe pudełka oraz papierowe torby, z których korzysta ta marka. Niemniej popularne są także różne edycje opakowań na kosmetyki, np. różowo białe kobiece pudełka na perfumy Bloom.
Opakowania hurtowe a zarządzanie wizerunkiem marki
Opakowanie produktowe to świetne narzędzie kampanii reklamowej i narzędzie, które może pomóc zwiększyć zyski sprzedażowe Twojego przedsiębiorstwa. Współcześni klienci doceniają kreatywne i nietypowe rozwiązania. Opakowanie, w którym klient otrzymuje produkt, powinno być estetyczne, gustowne, ekologiczne i trwałe. Od tego, jak zaprojektujesz pudełko, zależy wiele przyszłych decyzji zakupowych klienta, postaraj się więc zrobić na nim wrażenie!
Jak zaprojektować opakowanie hurtowe, które będzie stanowiło wizytówkę dla Twojego biznesu?
- Postaw na personalizację – nie kupuj gotowych opakowań, spróbuj je stworzyć, samodzielnie, bądź też we współpracy z projektantem graficznym.
- Wykorzystaj potencjał reklamowy pudełek. Na pudełku jest wystarczająco dużo miejsca, by poza logotypem firmy nadrukować na jego powierzchni także kreatywne hasła reklamowe.
- Zastosuj nietypowe rozwiązania. Ciekawy mechanizm otwierania i zamykania, wysuwane dno, a może jedyne w swoim rodzaju wypełniacze? Od Ciebie zależy, jaki zabieg zastosujesz, by zaimponować konsumentom kreatywnością!
- Zaprojektuj pudełko tak, by jednoznacznie kojarzyło się ono z Twoją marką! Twoje opakowanie ma się wyróżniać, ale też nawiązywać wyglądem do wartości wyznawanych przez Twoją firmę.
- Zadbaj o „efekt wow”! Uszlachetnij pudełko, ozdób je, zadbaj o to, by nadruk logotypu się wyróżniał.
Poprzez opakowanie można nie tylko pięknie wyeksponować produkt, który ono zawiera, ale i sprawić, że pudełko samo w sobie będzie stanowiło piękną ozdobę i będzie wykorzystywane przez Klienta wielokrotnie po zużyciu danego artykułu. U kogo jednak zamówić takie pudełka?
W Polsce produkcją spersonalizowanych detalicznych opakowań produktowych zajmuje się firma Packhelp. Opakowania te można dowolnie spersonalizować, tak, by najlepiej oddawały ideologię firmy! Marka Packhelp jest już znana w wielu krajach na całym świecie – nie bez powodu!
Dzięki pudełkom możesz pięknie wyeksponować produkt. Opakowania mogą także służyć konsumentom po zakupie, gdy już zużyje dany artykuł. Możliwości zaprojektowania pudełek jest wiele. Jeśli potrafisz wywołać u klienta wyjątkowe doznania z pomocą samego tylko pudełka, to oznacza, że potrafisz umiejętnie zarządzać wizerunkiem swojej marki! Zadbaj więc o swój biznes e-commerce i wyróżnij się na rynku poprzez opakowania produktowe!