Sklepy internetowe powoli wpisują się w stałą świadomość klientów i stają się bardzo istotnym elementem biznesu. Jak zadbać o branding i wypromować firmę na rynku e-commerce? Warto skorzystać z narzędzi marketingu opakowań i postawić na oryginalny wygląd opakowania produktowego!
Zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne, nie tylko wśród młodych osób. Wirtualny proces sprzedażowy został jednak pozbawiony wielu wrażeń i bodźców, z którymi klient miał do czynienia podczas tradycyjnych zakupów. Produktu nie można dotknąć przed zakupem, powąchać, ani przyjrzeć mu się z bliska. Jedyne, co sprawia, że chcemy kupić dany artykuł to zgodna z naszymi oczekiwaniami specyfikacja produktu. W obliczu rosnącej popularności internetowych zakupów bardzo ważny stał się także kontakt klienta z marką poprzez… opakowania produktowe.
Markowe opakowania mogą się przyczynić do wywołania bardzo pożądanego zjawiska w e-commerce – tzw. unboxing experience. Na czym to polega? Współcześni konsumenci, zwłaszcza Ci młodsi, np. Pokolenie „Z”, doceniają rozwiązania, które zbijają ich z nóg. Lubią kupować takie produkty, które wywołują u nich pozytywne uczucia i dotykają ich zmysłu estetyki. A także te, których producentom ufają i znają ich jakość.
Dlatego też, aby zwiększyć doznania estetyczne takiego konsumenta, warto w ciekawy sposób wykończyć pudełko. Np. wyposażyć je w kreatywne nadruki lub zastosować nietypowy mechanizm otwierania (np. wysuwane dno). W e-commerce modne są także kartonowe pudełka z okienkiem. Tego typu opakowania szczególnie upodobali sobie na przykład producenci luksusowych kosmetyków oraz artykułów spożywczych.
Oryginalny wygląd pudełka produktowego to przyszłość w e-commerce. Odpowiednio zaprojektowane opakowanie to świetna wizytówka dla firmy, tak właśnie swój wizerunek zbudowały największe marki. Niekwestionowanym liderem w tej branży jest firma Apple, której opakowania produktowe kojarzą się z luksusem i wzbudzają nie mniejsze pożądanie, niż produkty!
Mistrzem w projektowaniu wyjątkowych opakowań są także marki DIOR oraz GUCCI. Złote i białe pudełka DIOR spędzają sen z powiek wielu kobietom. Podobnie jak prezentowe torby prezentowe. Z kolei GUCCI stawia na ciemniejszą kolorystykę. Szczególnie estetyczne są np. brązowe pudełka oraz papierowe torby, z których korzysta ta marka. Niemniej popularne są także różne edycje opakowań na kosmetyki, np. różowo białe kobiece pudełka na perfumy Bloom.
Opakowanie produktowe to świetne narzędzie kampanii reklamowej i narzędzie, które może pomóc zwiększyć zyski sprzedażowe Twojego przedsiębiorstwa. Współcześni klienci doceniają kreatywne i nietypowe rozwiązania. Opakowanie, w którym klient otrzymuje produkt, powinno być estetyczne, gustowne, ekologiczne i trwałe. Od tego, jak zaprojektujesz pudełko, zależy wiele przyszłych decyzji zakupowych klienta, postaraj się więc zrobić na nim wrażenie!
Jak zaprojektować opakowanie hurtowe, które będzie stanowiło wizytówkę dla Twojego biznesu?
Poprzez opakowanie można nie tylko pięknie wyeksponować produkt, który ono zawiera, ale i sprawić, że pudełko samo w sobie będzie stanowiło piękną ozdobę i będzie wykorzystywane przez Klienta wielokrotnie po zużyciu danego artykułu. U kogo jednak zamówić takie pudełka?
W Polsce produkcją spersonalizowanych detalicznych opakowań produktowych zajmuje się firma Packhelp. Opakowania te można dowolnie spersonalizować, tak, by najlepiej oddawały ideologię firmy! Marka Packhelp jest już znana w wielu krajach na całym świecie – nie bez powodu!
Dzięki pudełkom możesz pięknie wyeksponować produkt. Opakowania mogą także służyć konsumentom po zakupie, gdy już zużyje dany artykuł. Możliwości zaprojektowania pudełek jest wiele. Jeśli potrafisz wywołać u klienta wyjątkowe doznania z pomocą samego tylko pudełka, to oznacza, że potrafisz umiejętnie zarządzać wizerunkiem swojej marki! Zadbaj więc o swój biznes e-commerce i wyróżnij się na rynku poprzez opakowania produktowe!