Niestandardowe pudełka zadomowiły się na dobre w e-commerce, a także w sklepach internetowych. Nie bez powodu! Dzięki nim można w łatwy sposób wyróżnić produkt na tle innych konkurencyjnych towarów.

Niestandardowe pudełka – co to takiego? Skąd ten boom na nietypowe pudełka?

Niestandardowe pudełka (z języka angielskiego custom boxes) to jedna z coraz częściej stosowanych metod w marketingu. Mimo ogromnego wzrostu znaczenia reklamy internetowej tradycyjne formy marketingu także mają się bardzo dobrze. Jednym z narzędzi reklamowych, które można wykorzystać w promowaniu firmy, jest właśnie pudełko produktowe. Skąd ten boom na pudełka, które są niestandardowe?

  • Po pierwsze – klient lubi czuć się wyjątkowo – otrzymując produkt w specjalnie zaprojektowanym opakowaniu, tak właśnie się dzieje!
  • Po drugie – niestandardowe pudełko przyciąga wzrok i zachęca do sprawdzenia danego produktu,
  • Po trzecie – nietypowe pudełko może wzbudzić w kliencie wiele emocji – od ekscytacji wywołanej zakupem i otwieraniem paczki, do pozytywnych odczuć względem marki.
  • Po czwartek – poprzez opakowanie można podkreślić zalety danego produktu, a także wyeksponować najlepsze cechy danej marki.

Jak widać, jest to świetne narzędzie marketingowe, którego wygląd może wpłynąć na decyzje zakupowe klientów! Jak to wygląda w praktyce?

Niestandardowe pudełka – przykłady ciekawych rozwiązań w e-commerce

Przykładów na ciekawe pudełkowe rozwiązania nie trzeba szukać długo. Wystarczy przyjrzeć się np. firmie Tahe. Ten producent organicznych kosmetyków pakuje swoje artykuły w piękne rozbudowane kartonowe opakowania. Ekologiczny charakter pudełka (które powstało w 100% z makulatury) doskonale współgra z charakterystyką produktu i filozofią firmy!

Inny przykład to Green Depot. Ekologiczne żarówki tej firmy zdecydowanie wyróżniają się na rynku – właśnie poprzez opakowania. Nie dość, że są one ekologiczne, to jeszcze zostały wyposażone w pomysłowe wycięcia i minimalistyczne estetyczne nadruki.

Ciekawe pudełka można spotkać także w ofercie polskiej firmy Biotika. Minimalizm, estetyczne czarne nadruki i wycentrowane logo to najlepsza reklama dla firmy produkującej naturalne kosmetyki! Pudełka Biotiki są wypełniane ekologicznymi wypełniaczami, a ich wygląd sugeruje klientom, że mają do czynienia z wyjątkowym produktem.