Trwająca pandemia na całym świecie nie tylko zagraża zdrowiu i życiu człowieka, ale również ma konsekwencje gospodarcze. Branża logistyczna w tych czasach zmaga się z wieloma utrudnieniami, ale kryzys może też wpłynąć na innowacyjne rozwiązania. W tym artykule dowiesz się jak koronawirus wpłynął na handel elektroniczny.

Pandemia a branża logistyczna

Wiele przedsiębiorstw przez wirusa zdecydowało się zakończyć działalność bądź ją zawiesić. Nic dziwnego w obliczu takiego kryzysu, gdzie gospodarka dosłownie stanęła nie było innego wyjścia. Jednak dla branży logistycznej jest to skok na trampolinie do rozwoju i zwiększenia swoich zysków. Firmy były zmuszone do zamknięcia stacjonarnych oddziałów i skierowanie swoich pracowników do pracy zdalnej w domach. Zlecono im promowanie produktów na mediach społecznościowych. Według badań statystycznych wiele firm, dzięki takiemu rozwiązaniu osiągnęła nawet 200% więcej sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku. Co za tym idzie logistyka miała pełne ręce roboty, aby dostarczyć zakupione towary do odbiorcy. Kurierzy informują, że ich działalność nie zwolniła, a wręcz przyspieszyła. Przejęli na siebie dodatkową obsługę końcową konsumenta, a sam InPost wprowadził dostawy w weekendy.

Branża logistyczna – wpływ kryzysu

Jest pewne, że konsumenci, aby uniknąć zarażenia będą częściej dokonywać zakupów online nawet po ustaniu pandemii. Zyskają na tym nie tylko popularne branże, ale nawet te, który były na marginesie. Jak wiadomo im zwiększy się liczba handlu elektronicznego tym więcej zyska logistyka i magazynowanie. Unowocześniona i szybka branża logistyczna będzie przewagą wśród konkurencji i wartością dodatnią dla danej firmy. Warto będzie wyjść na przeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów oferując na przykład dostawy same-day-delivery. Logistyka powinna rozwijać się w kierunku rozbudowy nowoczesnych systemów automatycznych, które pozwolą na szybką wysyłkę paczek. Zbliżenie się do klienta końcowego i wzbogacenie dostaw o minihuby i małe miejsca, będzie wpływać pozytywnie na wysyłkę paczek.

Koronawirus a branża logistyczna ecommerce

Wiele firm chwali się, że w czasie pandemii ich sprzedaż wzrosła o dużą liczbę. Jedną z takich firm jest na przykład Grupa CCC czy LPP. Badania w Chinach dotyczące panującej sytuacji na świecie wskazują na pozytywny wpływ na rynek e-commerce. Wiele firm europejskich zdecydowało się na poszukiwanie dostawców online, gdy podróże biznesowe do Chin zostały zablokowane.