Firma wybierając opakowanie przede wszystkim myśli o roli zabezpieczającej produkt w czasie jego transportu do klienta. Zapomina o tym, że pudełko może być skutecznym narzędziem reklamowym. W tym artykule dowiesz się jak opakowanie wpływa na konsumenta i firmę, a także dlaczego warto  stawiać na jego oryginalność.

Z roku na rok coraz więcej osób kupuje produkty przez internet. Branża e-commerce rozwija się w szybkim tempie ze względu na wygodę, konkurencyjne ceny i całodobową dostępność.

Opakowanie – istotne aspekty dla klienta w e-commerce

Klient wybierając sklep, z którego dokona zakupu kieruje się trzema najważniejszymi czynnikami takimi jak niska cena, atrakcyjne koszty dostawy oraz wcześniejszymi pozytywnymi doświadczeniami związanymi z danym sklepem. Chodzi tutaj o szybkość dostawy, w której produkt został dostarczony w całości bez jakichkolwiek uszkodzeń. W e-commerce istotna jest jakość opakowania, a także sposób zapakowania zamówionego towaru. Opakowanie ma spełniać przede wszystkim funkcję ochronną tak, aby podczas transportu zawartość nie uległa zniszczeniu. Najczęściej wybieranymi opakowaniami są te wykonane z 3 warstwowej tektury. Dlaczego? Bo zapewniają największe bezpieczeństwo podczas wysyłki.

Opakowanie to nie tylko ochrona produktu

Innym ważnym aspektem w e-commerce oprócz bezpieczeństwa towaru podczas wysyłki jest wygląd opakowania, który wyróżnia daną firmę na tle innych. Sklepy, które chcą skutecznie budować swoją pozycje muszą być przede wszystkim o krok od konkurencji, dlatego reklama na spersonalizowanym opakowaniu to idealne rozwiązanie. Jakie komunikaty wysyłają opakowania? Jeśli towar dotrze do klienta nie naruszony świadczy to o rzetelności firmy. W taki sposób budujemy relacje i zaufanie pomiędzy klientem, a sprzedawcą. Jeśli do tego opakowanie jest oryginalne i zabawne oraz atrakcyjnie wizualne może to kształtować w pozytywny sposób wizerunek marki.

Pamiętaj o dobrym pomyśle

Oryginalność opakowania zawsze zostanie doceniona przez klienta i wcale nie trzeba na to wykładać zbyt dużo pieniędzy. Zabawny tekst, ciekawa grafika czy bezpośredni zwrot można wprowadzić już za nie wielką kwotę. Każda z tych opcji będzie świetnym narzędziem marketingowym, który zostanie w pamięci klienta. W taki sposób zyskujemy szanse, że wróci on ponownie do sklepu, a przy okazji poleci swoim znajomym.

Pamiętaj, że budowanie wizerunku firmy to ciągła walka z konkurencją i uwagą potencjalnego klienta. Cały czas szukaj nowych pomysłów na zbudowanie zaufania, zainteresowania i sposobów na wyróżnienie swojego biznesu.